FANDOM

Urpon surutarina
Toinen paketti
Nro paketista: 6/8
Nro sarjasta: 14/30
Hahmot: Oona, Roosa, Oskari
Marko, Urpo*, Anoppi, Salla
Josefiina, Maire, Pasi
Saija, Jenna, Hermanni, Ope
Poliisi
Väri: Sininen
Edeltäjä: Mennään mummolaan
Seuraaja: Jenna Special

Urpon surutarina on Iso Piha sarjan 14. kerrontasarjan osa joka kuuluu toiseen pakettiin.

Roosa, Oona ja Oskari leikkivät kivillä kunnes yhtäkkiä Oskari päättää kiusata Oonaa. Tästä Oonalle tuli niin paha mieli, että hän päätti mennä sanomaan Markolle. Marko tulikin tämän jälkeen käskemään Oskarin sisälle. Oskarin lähdettyä Oona tulee kiville takaisin jolloin Roosa huomaa jotain: nimittäin Urpon. Tytöt osoittavat häntä ja huutavat "Urpo!". Tämän jälkeen he menevät Urpon viereen ja huutavat saman. Anoppi sattuu paikalle ja kysyy Urpolta 200€ seteliä. Urpo ei kuitenkaan tätä antanut joten Anoppikin liittyy Roosan ja Oonan kanssa urpotteluun. Sitten Salla ja Josefiina ilmestyvät jostakin paikalle. He kysyvät Urpoa leikkimään mutta hän ei vastannut. Tästä saatiin taas kaksi urpottelijaa lisää. Sen jälkeen Maire, Pasi ja Saija saapuivat paikalle, sillä he kuulivat että Urpo on täällä. Niinpä hekin liittyivät urpottelujengiin. Myöhemmin joukkoon liittyivät myös Jenna, Hermanni, Ope ja jopa myös kala ja vesivauvat. Kaikki "ilo" kuitenkin loppuu aikanaan, sillä Poliisi sattui paikalle joka käskee kaikki kotiin kiusaamasta Urpoa. Mutta juuri kun luullaan että Poliisi olisi Urpon puolella niin ehei. Hän tyhjensi koko paikan vain siksi, että pääsisi vain haukkumaan Urpoa urpoksi ihan henkilökohtaisesti!

Trivia Muokkaa

  • Urpon ensiesiintyminen ja samalla myös ainoa esiintyminen toisen paketin kerrontasarjoissa. (Ellei sitten Anopin paluu! tarinan taksikuski ollut Urpo).
  • Tässä osassa esiintyy eniten hahmoja samanaikaisesti koko Iso Piha sarjan aikana. Samalla tämä on myös ainoa kerta jolloin kerrontasarjassa esiintyy enemmän kuin kymmenen hahmoa.
  • Lähes kaikki tähän osan mennessä esitellyt hahmot olivat mukana tässä tarinassa. Ainoastaan Jani, Sini ja Forat jäivät syystä tai toisesta pois tästä.
  • Oskari ja Marko (sekä Urpo) ovat ainoat hahmot jotka esiintyivät tarinassa, mutta eivät olleet mukana haukkujatiimissä.