FANDOM

Anopin paluu!
Toinen paketti
Nro paketista: 4/8
Nro sarjasta: 12/30
Hahmot: Oona, Anoppi + muita
Väri: Sininen
Edeltäjä: Lauantaipäivä
Seuraaja: Mennään mummolaan

Anopin paluu! on Iso Piha sarjan 12. kerrontasarjan osa joka kuuluu toiseen pakettiin. Se on myös jonkinlainen jatko-osa yhdeksännelle kerrontasarjalle nimeltään Anopin vierailu.

On arkipäivä ja Oonalla on paljon tekemistä kuten siivoilua. Kesken kaiken Anoppi tulee yllätysvierailulle. Onnan avatessa oven antaa Anoppi hänelle kymmenen euroa ajoissa olemisen johdosta. Oona yllättyy tästä niin, että hänen hiukset lennähtävät. Seuraavaksi he syövät. Anopin mielestä ruoka oli tosi hyvää jonka takia hän antaa Oonalle 20€. Myös televisiosta tulee niin hyvää ohjelmaa että Anoppi päättää antaa myös 30€. Oona on ihan hämillään, mutta jokatapauksessa hän ehdottaa huvipuistoon menoa johon Anoppi suostuu ja täten he tilaavat taksin sinne.
Huvipuistossa Oona ja Anoppi päättävät mennä puuvuoristorataan. se oli Anopille niin kovaa menoa että hänen hiukset menivät ihan sotkuun. Hän kuitenkin ilahtui siitä että hänen hiuksiinsa tuli pitkästä aikaa edes jotakin vaihtelua jonka takia hän antoi Oonalle 40€. Mutta sitten Anoppi hoksaa yhden jutun: hän näyttää ihan mieheltä uudessa akmpauksessaan! Tämän takia hän vaatii Oonalta juuri pulittamaansa satasta takaisin. Oona päättääkin lähteä paikalta.

Trivia Muokkaa

  • Sinistä väriä käytettiin ensimmäisen kerran.
  • Televisiossa näkyy hahmo, joka näyttää samalta kuin Hermanni ilman hattua.
  • Vuoristoradan vaunussa nähdään Oskari ja Sini cameo-roolissa.
  • Taksikuskilla ei näytä olevan hiuksia ollenkaan joten se avaa mahdollisuuden siile, että kuski olisi Urpo. Urpo kuitenkin teki ensiesiintymisensä varsinaisesti vasta tarinassa Urpon surutarina joka on 14. kerrontasarjan osa joten tämä ei ole todellakaan varmaa.
  • Anoppi muistuttaa uudessa hiustyylissään hyvin paljon Pasia.